DOJEZDOVÉ PNEUMATIKY

Výrobci pneumatik dnes vybavují pneumatiky systémem nouzového dojetí. Principem tohoto systému je spočívá ve vyztužení bočnice pneumatiky, aby při defektu nedošlo k deformaci pláště. Tyto pneumatiky se nazývají run-flatové pneumatiky. Tyto pneumatiky zaručují dojezd po defektu nebo při nízkém tlaku v pneumatikách dojezd při snížení rychlosti na 80 km/h až 160 km. Pro použití dojezdových pneumatik je nezbytné mít vozidlo vybaveno kontrolou tlaku v pneumatikách. 

Asi jako všechny věci tak i dojezdové pneumatiky mají svoje pro i proti. Největší výhodou tohoto systému je, že je možné dojet i při defektu. Samozřejmostí je optimální rychlost která by neměla překročit 80 km/h. Při dodržení rychlosti při defektu se nezmění ani jízdní vlastnosti pneumatiky. Dojezdovou pneumatiku lze použít na jakýkoli dostupný ráfek. Nevýhodou je, že dojezdové pneumatiky je možné použít pouze na vozidla vybavené signalizací poklesu tlaku v pneumatice. Další nevýhodou je to, že tyto pneumatiky není možné opravit, navíc je to při bočním proražení výrobci dokonce zakázáno.

OZNAČENÍ DOJEZDOVÝCH PNEUMATIK

·         Michelin – ZP

·         Pirelli – RFT

·         Bridgestone – RFT

·         Continental – SSR, CSR

·         Goodyear – ROF

·         Dunlop – DSST